Pedagog Warszawa – Ursynów
wizyta prywatna
Aby umówić się do Pedagoga – dzieci i młodzież :
- zapraszamy do kontaktu poprzez
formularz kontaktowy - kontakt z rejestracją
– dzwoniąc pod numer telefonu:
+48 22 382 70 14
+48 664 370 314 - PORTAL PACJENTA – UMÓW WIZYTĘ DO PEDAGOGA URSYNÓW
Zapraszam dzieci i młodzież, które potrzebują wsparcia pedagoga terapeuty lub/i diagnozy pedagogicznej.
Celem diagnozy pedagogicznej jest określenie rodzaju i przyczyn trudności szkolnych lub zaobserwowanie przy pomocy narzędzi badawczych cech rozwojowych małego dziecka. Niekiedy dostrzega się wybiórcze deficyty i niewielkie dysharmonie rozwojowe, a czasem znaczące problemy w wielu sferach rozwoju. Zazwyczaj diagnoza pedagogiczna koreluje z wynikami diagnozy psychologicznej i jest często jej wartościowym dopełnieniem. W wielu przypadkach diagnoza intelektu powinna poprzedzać część pedagogiczną, np. w przypadku dyskalkulii, gdyż pomaga w analizie różnicowej i określeniu przyczyn trudności arytmetycznych.
W nowoczesnym podejściu zwraca się należną uwagę na mocne strony dziecka, przejawiające się w działaniu i poziomie badanych umiejętności. Pedagog diagnosta dokonuje także analizy ilościowej i jakościowej poziomu rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych, odpowiedzialnych za powodzenie dziecka w uczeniu się.
Zapraszamy do umawiania wizyt u Pedagoga
wizyta prywatna
- Agata Wilkowiecka
Pedagog prowadzi wizyty w języku polskim
koszt wizyty prywatnej u Pedagoga
wizyta prywatna
- Indywidualne zajęcia terapii pedagogicznej – 1 godzina : 180 zł
- Konsultacja pedagogiczna – 50 min. : 180 zł
- Pisemna opinia pedagogiczna : 200 zł
- Pozostały CENNIK PEDAGOG
: diagnozy i terapie
KROK 1
Wejdź na stronę https://rejestracja.rodzinnamedicalcenter.pl/
lub kliknij w niebieski kafelek na naszej stronie www.rodzinnamedicalcenter.pl : z wybraną przez siebie wizytą
zostaniesz przeniesiony do Portal Pacjenta
KROK 2
W prawym górnym rogu kliknij ” Zaloguj się ” i zaloguj się do systemu. Jeśli nie masz konta kliknij ” Utwórz Konto ”
KROK 3
Z cennika usług : wybierz usługę którą chcesz umowić i kliknij ” Zamów ”
KROK 4
Pojawi się kalendarz lekarza z dostęnymi wolnymi dniami i godzinami w jakich możesz umówić wizytę :
Wybierz dzień i godzinę swojej usługi i kliknij ” Umów wizytę ”
KROK 5
* Twoje dane osobiste będą już automatycznie uzupełnione
Kliknij ” Potwierdzam rezerwację ”
Gratulujemy wizyta w gabinecie : (wizyta stacjonarna) została umówiona 😉
* Na Twój adres e-mail i SMS przyjdzie potwierdzenie umówienia wizyty stacjonarnej
Pamiejaj !!! : jeśli nie możesz skorzystać z swojej wizyty : Odwołaj wizytę : inny Pacjent może z niej skorzystać
KROK 1
Kliknij w niebieski kafelek na naszej stronie www.rodzinnamedicalcenter.pl : z wybraną przez siebie wizytą
zostaniesz przeniesiony do Portal Pacjenta
KROK 2
Z cennika usług : wybierz usługę którą chcesz umowić i kliknij ” Zamów ”
KROK 3
Pojawi się kalendarz lekarza z dostęnymi wolnymi dniami i godzinami w jakich możesz umówić wizytę :
Wybierz dzień i godzinę swojej usługi i kliknij ” Umów wizytę ”
KROK 4
Uzupełnij i sprawdź swoje dane osobiste : ( imię i nazwisko, pesel, adres e-mail, numer telefonu )
KROK 5
Po wypełnieniu swoich danych osobostych : kliknij ” Potwierdzam wizytę ”
Gratulujemy wizyta w gabinecie : wizyta stacjonarna została umówiona 😉
* Na Twój adres e-mail i SMS przyjdzie potwierdzenie umówienia wizyty stacjonarnej
Pamiejaj !!! : jeśli nie możesz skorzystać z swojej wizyty : Odwołaj wizytę : inny Pacjent może z niej skorzystać
Jak odbywa się wizyta w Gabinecie_wizyta stacjonarna_w Rodzinna Medical Center ?
W dniu wizyty zapraszamy do naszej placówki : przy ul. Dereniowej 9 , Warszawa – Ursynów
Nie zapomnij zabrać z sobą dokumentu potwierdzającego tozsamość oraz poprzednich wyników badań – jeśli takie posiadasz.
Jeśli nie możesz przybyć na wizytę – Odwołaj Wizytę
Poprzez linka który otrzymałeś na swój sms i adres e-mail : wklej link do przeglądarki i anuluj wizytę
lub Zadzwoń do rejestracji :
- + 48 22 382 70 14
- + 48 664 370 314
Pamiętaj inny Pacjent może skorzysta z Twojego terminu !!!
Zapraszamy 😉
Badanie pedagogiczne dla dzieci (od 2 r.ż. i młodzieży do 18r.ż)
Badanie zazwyczaj trwa – 2 godziny, łączone lub podzielone na dwa spotkania,
w zależności od wieku i możliwości percepcyjnych dziecka.
Decyzja podejmowana jest w trakcie badania.
- 2 godziny pracy z dzieckiem : 360 PLN ( niekiedy potrzebna jest trzecia godzina badań – do decyzji pedagoga w trakcie badania pedagogicznego
– Pedagog bierze pod uwagę – wiek dziecka oraz jego możliwości percepcyjne - Sporządzenie pisemnej opinii wraz z zaleceniami dla nauczycieli i rodziców
– 200 PLN. - Godzina badania pedagogicznego : 180 zł
Proponowane rodzaje diagnozy pedagogicznej:
- Diagnoza poziomu umiejętności rozwojowych, przedszkolnych i szkolnych dzieci ze spektrum autyzmu, ADHD itp., :
wykonywana w oparciu o wystandaryzowanie testy, jako element wielospecjalistycznej diagnozy, umożliwiający uzyskanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wykonywana zazwyczaj dla potrzeb zespołów orzekających w PPP.
– 2 godziny diagnozy – 360 zł - Diagnoza dysleksji rozwojowej : czyli specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu, określająca przyczyny trudności szkolnych, wydawana w celu dostosowania sposobów oceniania i warunków egzaminacyjnych, uzyskania indywidualnych zaleceń do pracy dydaktycznej/ terapeutycznej
dla rodziców i nauczycieli.). (2h)
– 2 godziny diagnozy – 360 zł - Diagnoza poziomu kompetencji matematycznych i przyczyn niepowodzeń szkolnych :
(dyskalkulii, zaburzeń w myśleniu matematycznym oraz innych trudności w uczeniu się matematyki). Opracowanie indywidualnego planu naprawczego, dynamizującego zdolności poznawcze i efektywne nabywanie umiejętności w tym zakresie. ( 2-3 godziny)
(ilość godzin do decyzji pedagoga – pedagog bierze pod uwagę wiek dziecka oraz jego zdolności percepcyjne )
– 2 godziny diagnozy – 360 zł
– 1 godzia diagnozy – 180 zł - Diagnoza trudności grafomotorycznych i lateralizacji :
(przed podjęciem pracy terapeutycznej, tj. Terapii Ręki lub w celu ustalenia zaleceń do samodzielnej pracy w domu). (1h)
– 1 godzina diagnozy : 180 zł - Przesiewowa diagnoza neurorozwojowa wg Sally Goddard- Blythe (INPP)
Ocena stopnia integracji odruchów pierwotnych i dojrzałości odruchów posturalnych.
– 1 godzina diagnozy : 180 zł - Badanie gotowości szkolnej dziecka 5- 6-letniego
Może pomóc rodzicowi w świadomej, odpowiedzialnej decyzji rozpoczęcia przez dziecko realizacji obowiązku szkolnego w wypadku wątpliwości i obserwowania dysharmonii rozwojowych lub przyspieszonego rozwoju (2h)
– 2 godziny diagnozy – 360 zł - Pedagogiczne badanie nasilonych trudności w zakresie pamięci i uwagi (PU-10/12)
– 1 godzina diagnozy : Badanie na zapytanie : skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów. - Badanie rozwoju psychomotorycznego dziecka od 1.miesiąca do 6 r.ż, o nieharmonijnym/ opóźnionym/przyspieszonym rozwoju. (2h)
– 2 godziny diagnozy – 360 zł : Badanie na zapytanie : skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.
Terapia pedagogiczna – to szereg specjalistycznych oddziaływań w różnych sferach rozwoju dziecka. Ma na celu wyrównanie braków przy pomocy metod terapeutycznych, dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka, czyli reedukację.
Nazywana jest także trafnie zajęciami korekcyjno- kompensacyjnymi.
Jedno jest pewne – zajęcia te są urozmaicone i skuteczne, dające dziecku satysfakcję z wykonanych dobrze zadań i przezwyciężania trudności szkolnych
na materiale nie związanym ze szkołą. Im młodsze dziecko i mniej nasilony problem
– często związany z przyczynami dysleksji ( prenatalnymi, okołoporodowymi lub wczesnodziecięcymi), tym większa szansa na szybkie wyrównanie braków percepcyjnych, niedojrzałości, czy dysharmonii neurorozwojowej.
Tu również -tak jak w dziedzinie zdrowia- „lepiej zapobiegać rozwiniętym i utrwalonym objawom, niż leczyć”.
Przez niektóre osoby jest błędnie utożsamiana z zajęciami wyrównawczymi, od których różni się zdecydowanie.
Terapie pedagogiczne :
- Indywidualne zajęcia terapii pedagogicznej:
Wskazane zaplanowanie minimum 10 spotkań 1 raz w tygodniu.
Na prośbę rodzica zajęcia mogą się odbywać online.
– 1 godzina terapeutyczna : 180 zł - Terapia zaburzeń w myśleniu matematycznym i/lub rozwijanie skutecznych metod liczenia, przezwyciężanie trudności w uczeniu się matematyki (dla uczniów szkoły podstawowej, szczególnie od II-VIII)
Na prośbę rodzica zajęcia mogą się odbywać online. – zajęcia online możliwe dopiero od 2 zajęć : 1 zajęcia muszą odbyć się stacjonarnie
: do decyzji pedagoga i rodzica
– 1 godzina terapeutyczna : 180 zł - Przygotowanie do Egzaminu Ósmoklasisty z matematyki ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
w tym młodzieży ze spektrum autyzmu.
Na prośbę rodzica zajęcia mogą się odbywać online. – zajęcia online możliwe dopiero od 2 zajęć : 1 zajęcia muszą odbyć się stacjonarnie
: do decyzji pedagoga i rodzica – 1 godzina terapeutyczna : 180 zł - Stymulowanie rozwoju poznawczego i percepcyjno – motorycznego poprzez zabawę, dla dziecka w okresie przedszkolnym:
( przygotowanie do czytania, liczenia w pamięci, pisania. Profilaktyka dysleksji). Zajęcia Metodą Dobrego Startu oraz z wykorzystaniem innych metod korekcyjno-kompensacyjnych.
– 1 godzina terapeutyczna : 180 zł - Terapia Ręki (trudności grafomotorycznych i organizacji przestrzennej;
usprawnianie funkcji motorycznych ręki piszącej oraz usuwanie przyczyn blokujących prawidłowy rozwój umiejętności pisania- program INPP).
– 1 godzina terapeutyczna : 180 zł
- Mindfulness dla dzieci z trudnościami w koncentracji uwagi i nieodpornych na stress:
Praktyczne zajęcia w zakresie podnoszenia własnego wewnętrznego spokoju i uważności.
– 1 godzina terapeutyczna : Badanie na zapytanie : skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.
Indywidualna praca psychoedukacyjna z rodzicami dziecka
ze spektrum ASD
- Program „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci”
trwa 8 tygodni.
Na prośbę rodzica zajęcia mogą się odbywać online. – zajęcia online możliwe dopiero od 2 zajęć : 1 zajęcia muszą odbyć się stacjonarnie
: do decyzji pedagoga i rodzica
Każde trwa 1,5 h. ( 1 spotkanie -200zł) - Trening Umiejętności Społecznych- terapia z wykorzystaniem
klocków LEGO :
Badanie na zapytanie : skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów.
Zajęcia warsztatowe dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Organizowane w przedziałach wiekowych 5-6 r.ż; 7-8 r.ż; 9-10r.ż., głównie w diadach – parach równolatków.
Przed zajęciami konsultacja kwalifikacyjna
Konieczne przedstawienie dokumentacji diagnostycznej.
Klocki LEGO, których terapeutyczną moc wykazał w badaniach naukowych Daniel B. LeGoff wraz ze swoim zespołem terapeutów w latach 2004-2008, są wykorzystywane jako interaktywny środek, podczas pracy nad umiejętnościami społecznymi, którymi dzieci ze spektrum autyzmu zwykle nie są zainteresowane na typowych TUS- ach (zarówno, aby je poznać jak i po to, aby się nimi posługiwać w realnych sytuacjach).
Wielu specjalistów zauważa, że dzieci te nie uczą się poprzez modelowanie i naśladowanie proponowanych przez dorosłych idealnych wzorców. Nie potrafią i nie chcą. Za to są mistrzami chłodnej obserwacji i zachowań manipulacyjnych, aby osiągnąć swój cel. Na dodatek deficyty rozwojowe w sferze społeczno-emocjonalnej nie zabezpieczają ich przed wyrządzaniem im krzywd przez inne osoby, najczęściej ze środowiska rówieśniczego, w którym okazują się inni, bezbronni i niedostosowani.
Istotą Treningu jest doświadczanie poprzez zabawę niezbędnych strategii społecznych, pomocnych w uzyskaniu efektu, jakim jest imponująca budowla z klocków LEGO.
Zatem niezbędna jest: wspólna praca, dzielenie się, zamienianie rolami, oczekiwanie na swoją kolej, kontakt wzrokowy i podążanie za wzrokiem po nakierowaniu, komunikacja werbalna i niewerbalna, elastyczność myślenia, zauważanie stanów emocjonalnych własnych oraz innych osób, wyrażanie własnego zdania. Naturalnie występujące okoliczności terapeuta wykorzystuje, aby ćwiczyć wsparcie społeczne, dojrzałe rozwiązywanie problemów i konfliktów.
Komunikacja oraz tworzenie więzi społecznych zachodzą na skutek skoncentrowania się na jednym celu, jakim jest wspólne budowanie z klocków LEGO z podziałem na role i konkretne zadania. Kluczową rolę odgrywa bazowanie na pozytywnej komunikacji społecznej, zwłaszcza w sytuacjach trudnych, konfliktowych.
„Bardzo istotne jest mówić, jakiego zachowania oczekujemy, zamiast zwracać uczestnikom uwagę, czego mają nie robić. Jeszcze bardziej skuteczne jest podpowiadanie pozostałym członkom grupy, aby zaakceptowali i skomentowali prospołeczne zachowanie oraz uczynność innych uczestników. Podobnie zachęcanie członków grupy do reagowania na niewłaściwe zachowania [kolegi (..) w sposób ustalony i łagodny], przynosi o wiele lepsze skutki niż wielokrotne werbalne przywoływanie do porządku przez osobę dorosłą” ( „Lego w terapii autyzmu”, Daniel B. LeGoff, Gina Gomez de la Cuesta, GW Krauss, Simon Baron-Cohen; Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019r.)